torstai 28. tammikuuta 2016

The Last Wars 1 (Kuvapostaus)

(Virallinen Nihonbungeishan maistiainen)
_____________________________

Teksti sisältää spoilereita!

Pakkohan se on myöntää, The Last Wars sai kyllä meikäläisessä sellaisen innostuksen, että ensimmäistä kertaa ostelen aktiivisesti japaninkielistä mangaa heti sen ilmestyttyä. Normaalisti kerään pidempiä sarjoja ainoastaan suomeksi ja japaninkielisistä tulee hankittua lähinnä muutamia maistiaisia sieltä täältä sekä yksittäisiä pokkareita. The Last Wars on kiehtonut heti alusta alkaen aivan mielettömästi, mikä oli positiivinen yllätys sen jälkeen, kun GDWO ei jaksanut kiinnostaa itseäni oikeastaan juuri ollenkaan. Sain juuri tänään uusimman kolmannen osan, jota odottelinkin jo hirveästi ja sitä lueskellessani muistin ettei tätä sarjaa ole oikeastaan pahemmin käsitelty blogeissa uusimpia lukuja lukuunottamatta. Siksi minusta oli mukava ajatus, että lähtisin ottamaan joitakin skanneja, joita voisin esitellä blogissa. Halusin ottaa kuvia lähinnä tärkeämmistä tapahtumista, sekä lukujen aloituskuvista. En ala mitenkään enempää kertomaan tapahtumia ja juonta, sillä sitä käydään parhaillaan aktiivisesti läpi parissakin blogissa. Halusin vain jakaa muutamia kuvia ja sivuja, joten mitään syvempää pohdintaa ei valitettavasti ole luvassa minun osaltani. Toivottavasti pidätte kuitenkin! Yritin ottaa mahdollisuuksien mukaan melko selkeitä skannauksia.
_____________________________



Etu- ja takakansi





 

Lukujen aloituskuvia ja takasivu



Weedin haavoittuminen


Monsoonin historiaa



Lydian haavoittuminen tämän yritettyä auttaa pentuaan


Jeromen ja pentujen hyvästit Lydialle


Gin muistelee Akakabutoa


Hiron ja Reikan aikuiset pennut


Aikuiseksi kasvaneet Weedin ja Koyukin pennut

sunnuntai 24. tammikuuta 2016

Yleisimmät väärinkäsitykset

Huom! Teksti sisältää spoilereita!

Olen aikaisemminkin maininnut ohimennen nostalgiamielessä toisen tekstin yhteydessä muutamista harhaluuloista ja väärinkäsityksistä, joihin olin itsekin uskonut, mutta sittemmin näitä on tullut paljon enemmän ilmi, joten ajattelin tiivistää tämä kätevästi yhteen tekstiin. Tässä on myös hyvä tilaisuus oikoa näitä uskomuksia, mikäli kaikki eivät niitä tiedä.

Useat väärinkäsitykset ovat syntyneet joko käännösvirheistä, mutta myös animen ja mangan välisiä radikaaleja eroja löytyy eri syistä johtuen. Ei voida luonnollisestikaan olettaa, että animesarja taikka sitten kirjasta tehty elokuva seuraisi orjallisesti jokaista pienintäkin yksityiskohtaa ja usein joitakin asioita jätetään pois, jotta saadaan tiivis ja lyhyt paketti. Toisinaan yksityiskohtia muutetaan kuitenkin aika radikaalisti omin päin, johon siihenkin on kuitenkin yleensä tiettyjä perusteluita. Palaan niihin myöhemmin tekstissä.

Hyvin kattavan sarjan animen ja mangan eroista pystyy lukemaan myös Kiatsun Hopeanuolen Tomodachi-blogista. Klikkaa tästä ensimmäiseen osaan.
____________________________________________________


Gohē Takeda ei ole Daisuken isoisä

Tämä väärinkäsitys syntyi suomidubin käännöksen kautta, jossa Takedasta käytetty lempinimi "Ukko" vääntyi sukulaisuussuhteeksi Daisukeen. Takedasta käytettiin kuitenkin todellisuudessa nimitystä joka viittasi vaariin tai vanhaan mieheen. Enemmän animea katsoneet ja mangaa lukeneet taikka muuten Japanilaisista tavoista enemmän tietävätkin varmasti, että tämä on yleinen ja usein kunnioittava tapa puhua muista ihmisistä ja rinnastettavissa esimerkiksi suomalaiseen tapaan teititellä muita ja käyttää "herra/rouva/neiti"-titteliä nimen edessä.



Thunder ja Lecter eivät ole Sniperin poikia

Tämä sukulaisuussuhde on tullut todennäköisesti käännösvirheestä, sillä veljekset ovat ainoastaan Sniperin kouluttamia oppipoikia. Jerome ei myöskään tapa heitä mangassa vaan haavoittuneet veljekset päästetään lähtemään eikä heitä nähdä enää sen jälkeen.


Pink Dragon on uros

Tästä asiasta olikin isosti juttua fanien keskuudessa, kun se tuli esille. Ulkonäöltään hyvin feminiinistä Pink Dragonia luultiin naaraaksi, kunnes Meteor Ginin myötä sen vahvistettiin olevan uros. Tietokirjassa Pink Dragonia kutsutaan okamaksi, joka viittaa ristiinpukeutujaan.

Vanhin ei ole Kurojaki

Vaikka animessa Kōgan ninjakoirien klaanin vanhimmasta (Chōrō) onkin tehty hyvin paljon Kurojakin näköinen, kyseessä on kuitenkin vain yksi tämän alaisista, joka selvisi palosta hengissä - kuitenkin pahoin palaneena, kuten hahmon mangakuvasta voi huomata. Vanhimman molemmat korvat ovat myös ehjät, toisin kuin Kurojakilla.


 Ei verisukulaisia

Lisää käännöksien tuomia väärinkäsityksiä, josta johtuen mm. P4 ja Jeromea, sekä Mossia ja Beniä on luultu verisukulaisiksi. Kyseessä on kuitenkin ollut vain nimitys, joka ei viittaa vereen vaan enemmänkin sielunveljeyteen ja toveruuteen. 


Ginin sisaruksilla ei ole nimiä

Ginin sisaruksien nimet lienevät yksi laajimmista väärinkäsityksistä, joihin olen itse törmännyt. Nimet Hiya-n ja Giyan viittaavat kuitenkin ainoastaan pentujen päästämiin ulvahduksiin, kun Takeda löi niitä kepillä.



Jeromen kuolema?

Jeromen mahdollinen "kuoleminen" animessa on ylipäätään jätetty hyvin avoimeksi ja epäselväksi. Animessa näemme Jeromen ajelehtivan tajuttomana virtauksen mukana pelastettuaan Weedin, sen jälkeen Weed näkee hänestä jonkinlaisen harhakuvan kukkaniityllä, mutta tämän jälkeen Jeromen kuvajainen katoaa. Mangassa Jerome ei kuitenkaan kuole, vaan palaa vähitellen takaisin Weedin riveihin ja perustaa Lydian, Venäjän sotakoiran, kanssa perheen.



Hōgenin kuolema?

Hōgenin kuolema lienee yksi radikaaleimmista animen muutoksista tarinaan, sillä animessa koko tarinan lopetus tulee aika yllättäen, kuoleminen salamaniskuun on samaan aikaan todella koominen, mutta se tuntuu myös helpolta ratkaisulta päättää sarja. Mangassa Hōgenin kohtaloa edeltää pidempi tapahtumien sarja, sillä Hōgenin ja Genban perässä on entinen poliisi, Shōji Sudō, joka haluaa kostaa työtoverinsa kuoleman veljeksille voidakseen saada mielen rauhan tuntemastaan syyllisyydestä työtoverinsa kohtaloon. Shōji Sudō ampuu Hōgenin sen jälkeen, kun tämä on jätetty eloon taistelun jälkeen.



Zetsu Tenrō Battōga ja sen alkuperä

Tämän iskun alkuperän väärinkäsitys juontaa juurensa itseasiassa mangan virheeseen, sillä alussa Riki mainitsee iskun kulkeneen karhukoirien suvussa pitkään ja näin ollen on hänen tehtävänsä välittää se eteenpäin pojalleen, Ginille. Myöhemmin selviää kuitenkin, että Rikille tekniikan on opettanut itseasiassa Fūga-niminen susi. Syy tähän muutokseen voi olla kaiketi se, että Takahashin tarkoituksena oli lopettaa sarja Akakabuton kukistumiseen. Myöhemmässä haastattelussa Takahashi ei muistanut ristiriitaa tekniikan alkuperässä ja vastasi susien olevan koirien esi-isiä, joten todennäköisesti molemmat vastaukset ovat oikein.


Madara on uros

Madara on käännetty virheellisesti animen suomidubissa ja tekstityksessä naaraaksi, japaninkielisessä versiossa siitä puhutaan uroksena.


"Punasilmä"

Vaikka Akame onkin käännetty suomidubbiin Punasilmäksi, nimi tulee Akame-vuoren mukaan. Ei siitä, että hahmolla olisi punaiset silmät.


Weed on sekarotuinen

Weed, tämän sisarukset ja jälkikasvu mielletään akitoiksi ja myös Meishoubu retsudenissa Weedin on mainittu olevan rodultaan akita. Weedin emo, Sakura, on kuitenkin sekarotuinen kishu. Myös Weedin kumppani ja pentujen emo, Koyuki, on rodultaan ilmeisimmin kishu tai sekarotuinen.


Erot ulkonäöissä

Tämä on erityisen kinkkinen asia , varsinkin, jos on seurannut sarjaa ainoastaan animena. Yllä oleva Kurotora on mielestäni yksi parhaista esimerkeistä tähän tarkoitukseen, sillä ero on vähintäänkin silmiinpistävä näiden kahden animen välillä. Olen muutamia kertoja törmännyt netissä ajatuksiin siitä, että Studio DEEN olisi mokannut ulkonäköjen kanssa, vaikka todellisuudessa GDW-anime on noudattanut tarkemmin hahmojen alkuperäistä ulkonäköä, kuten huomaatte mangakuvasta. Uskoisin kuitenkin, että yksi iso syy eroihin on tekniikka. GNG-anime on toteutettu vanhaan tapaan animaatiokalvoilla, mikä tarkoittaa sitä, että jokainen yksittäinen kuva on tehty käsin. GDW-anime puolestaan on toteutettu suurimmaksi osaksi tietokoneella, ainoastaan luonnokset on toteutettu käsin. Kyse ei siis ole varsinaisesti virheistä vaan ratkaisuista.

Millaisiin muihin väärinkäsityksiin Gingassa olette törmänneet? Puuttuuko mielestäsi, joku olennainen, yleinen väärinkäsitys listalta? Kommentoi ihmeessä!

keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Mallikuvamania

 
 Ohjeistusta animen tekijöille
 Taustoja

Ostin hiljattain taas vaihteeksi lisää mallikuvia toisen kahdesta japanilaisessa huutokaupassa olleista n. 50 kappaleen GDW-mallikuvapaketeista. Vaikka näitä alkaakin olla jo itselläni melkoisen reilusti niin on aina yhtä jännittävää ostaa isompia paketteja kerralla ja yllättyä sitten mitä sieltä oikein löytyykään. En ole varsinaisesti etsimällä etsinyt mitään tiettyjä mallikuvia missään vaiheessa kokoelmaani, mutta nyt kun niitä on alkanut kertyä huomaan joidenkin tiettyjen hahmojen loistavan poissaolollaan. Omalla kohdallani nämä hahmot ovat jo pitkään olleet Smith, P4 (omistan kopion, mutta en alkuperäistä) ja Sakura, joihin ei vain tunnu törmäävän oikein missään. Huutokaupassa olleissa paketeissa toisessa olikin sitten P4 ja toisessa Sakura, joten kallistuin jälkimmäisen puoleen lopulta. Molempia en raaskinut ostaa niiden suhteellisen korkean hinnan takia.





Viimeksi ostamani GDW-mallikuvapaketin kanssa minua potkaisi onni, koska onnistuin saamaan hyvän paketin edullisesti, joten sikäli oli pieni pettymys, että tämä setti oli paitsi kalliimpi, huonolaatuisempi ja pienempi, osottautui se myös koostuvan suurimmaksi osaksi pelkästään taustaa kuvaavista mallikuvista, jotka eivät ole yhtä arvokkaita tai haluttuja kuin hahmojen mallikuvat. En kuitenkaan lannistunut tästä seikasta, sillä settiä tarkastellessani aloin huomaamaan erikoisia asioita mallikuvissa, jotka ovatkin se isoin syy miksi halusin kirjoittaa asiasta muun oheistuotehehkutuksen lomassa ja tuoda näitä huomioita esiin.

Hahmoista on yleisesti n. 1-3 mallikuvaa per hahmo riippuen hahmon roolista sarjassa, päähahmoista on luonnollisesti enemmän mallikuvia kuin sivuhahmoista. Usein nämä mallikuvat ovat jakautuneet niin, että "mallikuva nro. 1" kuvastaa hahmon kokonaiskuvan ja muissa mallikuvissa keskitytään enemmän yksityiskohtiin, ilmeisiin ym. Nämä ovat ne mallikuvat, joita näkee hyvin yleisesti kierrossa keräilijöiden keskuudessa. GDW-mallikuvien osalta olen nähnyt aikaisemmin lähinnä identtisiä mallikuvia varjostuksilla ja ilman. Harvinaisemmassa tapauksessa korostusväreillä, -viivoilla tai jopa kokonaan värillisinä. Aikaisempien mallikuvien ansiosta pystyin kuitenkin tekemään pientä vertailua.


Mallikuvat Hirosta ja Johnista, joihin on lisätty verta vuotavat haavat. 


Vertailu kahden Hiro-mallikuvan välillä, ylempään on laitettu 
kahden pääkuvan tilalle toisen puolen sivuprofiili.


Kahden John-mallikuvan vertailu.


Kahden Kurotora-mallikuvan vertailu, ylemmässä mallikuvassa kahdelta alimmaiselta on jätetty väritys pois. Kurotoran silmän alla on ylemmässä mallikuvassa yksi tekstirivi enemmän.


Jerome-mallikuva ilman toista korvaa ja molemmilla korvilla. Tämä ei tosin ole niinkään erikoinen, sillä muistakin hahmoista, joille tulee ulkonäköön muutoksia sarjan aikana, on yleensä mallikuvat eri vaiheisiin. Esimerkiksi GNG-mallikuvissa esiintyy Riki arvilla ja ilman.

torstai 31. joulukuuta 2015

Lisäystä kokoelmaan

Ah, miten... kekseliäs otsikko, mutta menkäämme suoraan asiaan. Viimeisen puolen vuoden aikana en ole päivitellyt pahemmin mihinkään uusia hankintojani, joten ajattelin tehdä tälläisen tiivistetyn tilannekatsauksen, kun sattuu olemaan vapaata aikaakin. Mikäs olisikaan parempi tapa lopettaa kulunut vuosi ja siirtyä uuteen. 

Olen oikeastaan vähän yllättynyt, miten aktiivinen olen ollut keräilijänä, vaikka muuhun ei ole ollut oikein aikaa ja jaksamista. Olen lähinnä hypistellyt ja hehkuttanut näitä tuotteita sitten vain yksinäni. Koska en itse tee arvosteluita muista kuin yksittäisistä suomijulkaisuista enkä näin ollen oikeastaan tuo mitenkään esiin hankkivani myös muita tuotteita kuin välillä näitä über harvinaisia ja kalliita oheistuotteita ajattelin vaihteeksi ottaa tähän mukaan ihan "tavallisetkin" viime aikojen hankinnat.


Meikällä on jokin kummallinen tapa ostella tälläisiä pieniä oheistuotteita ja myydä niitä sitten pois - ja katua myöhemmin. Näin kävi mm. paperimagneettien ja lasinalusten kanssa, joita molempia omistin muistaakseni isot täydet tai ainakin lähes täydet setit, sitten menetin mielenkiintoni ja nielen nyt harmini, koska ne eivät ole enää yhtä yleisiä ja helposti saatavia kuin silloin... No, pinssit ovatkin aikalailla yksi tälläinen tuote. Omistin näistä aikaisemmin vain yhden pinssin, jonka myin pois, joten sikäli menetys ei ollut suuri. Nyt sain kuitenkin kivasti vähän tappiota takaisin, koska sain ostettua setin GNG-pinssejä ja pari Yamato-pinssiä siinä samassa. Tämän setin ostin Huuto.netistä.


GNG-teekuppi! Olin itseasiassa tosi hämmentynyt, kun tajusin etten ollut esitellyt tätä näköjään blogissa vielä ollenkaan. Kyseessä on siis posliininen, kahvaton versio japanilaisesta 80-luvun teekupista, joita on nykyisin hyvin vaikea löytää mistään ja silloin niillä on yleensä hintaakin mukavasti. Tämä on ollut yksi pitkäaikaisemmista ja kaukaisimmista haaveistani kokoelmaani ja tykkään kovasti tästä 80-luvun kuvituksesta ja väreistä. Muki lähti mukaani Facebookin Ginga-kirpputorilta.


Sinisten GNG-figuurien armeijani on salakavalasti lisääntynyt figuuri figuurilta. Olin itseasiassa juuri menossa kotiin tatuoitiajan jälkeen, kun huomasin, että olin saanut keräilijätutultani vinkin eBayssa olevasta, hävyttömän edullisesta sinisestä Cross-figuurista, jonka hinta oli 22€ (normaalisti siniset figuurit ovat helposti sen 50€). Riensin siis kotiin ostamaan sen itselleni ja oltuani innoissani figun hyvästä hinnasta se tietysti kostautui, kun kyseinen figu jäikin tulliin ja sain pulittaa siitä hieman lisää. Mutta kaikesta huolimatta selvisin aika hyvällä hinnalla ja sain figuurin mukana kivan kapselinkin, vaikkei se ollutkaan Bandain alkuperäinen kapseli. 

Tällä hetkellä sinisistä figuureistani uupuu käsittääkseni enää Riki. En kuitenkaan pidä mitään kiirettä  sen kanssa tai ole edes varma hankinko sitä koskaan. 


Tässä ovat kaksi 2. sarjan Gin-figuuria, sekä 1. sarjan ruskea Gin alkuperäisellä pussilla ja laatikolla, jotka ostin hieman kuin ohimennen keräilytutultani. Alunperin yritin saada settiin myös mukaan valkoisen Ginin, mutta toinen henkilö oli ehtinyt ostaa sen, joten tyydyin näihin kahteen ja siihen toivoon, että löydän joskus vielä valkoisenkin, jotta saan täyden setin Gin-figuja. 

1. sarjan Gin-figuuria en meinannut ensin hankkia, mutta koska sain setin tosi edullisesti en voinut mitenkääm kieltäytyä. Hassua kyllä, tämä kyseinen figuuri oli itseasiassa sama, jota kuolasin japanilaisessa huutokaupassa aikaisemmin, mutta tyydyin sitten jäljelle jääneeseen Oliver-figuuriin. Ostin tämän figuurin sitten myöhemmin keräilijältä, joka oli ostanut sen huutokaupasta. Tämän myötä myin myös oman Oliver-figuurini pois, koska sain nyt viimein sen, mitä alunperin tavoittelinkin ja jätin myös itselleni Oliverin alkuperäisen boksin.


Viimeisimpiä mangaostoksiani eli uusimmat WEED-mangat (Ajatelkaa, että Weedistä on jäljellä enää kymmenen osaa, jestas), yksi Weedin uusintajulkaisuista, jossa oli extrana tarroja sekä kaksi ensimmäistä The Last Warsia.

The Last Warsista olen ollut todella innoissani viimeaikoina, mikä on tosi piristävää, koska Orionista en välittänyt oikeastaan ollenkaan eikä se herättänyt kiinnostustani. Nyt odottelen innolla jo kolmatta osaa ja lueskelen mielelläni aina uusimmat luvut muista Ginga-blogeista.

Viimeisenä tälläinen ylläriostos, jonka bongasin ohimennen japanilaisesta huutokaupasta eli pieni paketti GNG-mallikuvia, tarkemmin sanottuna pelkästään ihmisistä ja muista olevia jämiä, jotka eivät ilmeisesti kelvanneet muille. Koirathan ovat oheistuotteissa aina suositumpia Gingan kohdalla, ihmisiä käsittelevät oheistuotteet jäävät yleensä viimeisiksi tai eivät myy oikeastaan ollenkaan, kuten olen pistänyt merkille esimerkiksi animaatiokalvojen ja magneettien kohdalla.

Olin kuitenkin hyvin mielissäni tästä hankinnasta, sillä pidän GNG:n ihmishahmoista kovasti, sekä studiomateriaaleista yleensä. Puhumattakaan vaikeasti saatavista ja harvinaisista GNG-mallikuvista. 

Mallikuvissa on aina se ikävä seikka, että niiden aitous on lähestulkoon aina kysymysmerkki. Minulle on jo parikin kertaa siunaantunut arvottomia kopioita, mikä ei ole kovinkaan mukavaa. Näiden mallikuvien tapauksessa olen kuitenkin erittäin luottavainen niiden aitouteen paristakin eri syystä (kyseisiä asioita on listattu myös Kaksoissolan sivuilla): 

• Kyseessä on ihmishahmoja, jotka eivät ole suosittuja. 
Yleensä kopioiden seassa on myös suosittuja hahmoja.
• Myyjällä oli muitakin studiomateriaaleja myynnissä eri anime-sarjoista.
• Myyjä oli perehtynyt mallikuvien alkuperään ja osasi myyntiilmoituksessa kertoa niistä kattavasti.
• Paperi on oikeanlaista, eron huomaa selkeästi meidän käyttämäämme kopiopaperiin verrattuna.

Kun mallikuvat saapuivat minulle huomasin niistä myös seuraavat asiat, jotka olivat minulle tuttuja mm. Methpringin GNG-mallikuvapakettia tutkailemalla.

• Mallikuvissa on selkeitä käytönjälkiä tuotantoprosessista:
Taittuneita kulmia ja reunoja, ryppyjä , kellastumia, niitin jäljet, sekä mahdollisia tahroja ym.



Niitin jäljet paperin vasemmassa reunassa.


Ylhäällä aito mallikuva, alhaalla kopio. 

Huomaa väriero, meidän käyttämissämme kopiopapereissa 
sävy on selkeästi enemmän puhtaanvalkoinen tai hieman sinertävä. 


Lisäksi huomasin itse huomattavasti eroja painojäljessä, joka voi kuitenkin johtua monista syistä. Kyseessä voi olla yksinkertaisesti laadultaan huonompi kopio, riippuu siitä millä tälläisiä kopioidaan. Muste voi olla kuivempaa tai lopussa. Kyseessä voi olla kopiosta otettu kopio. Mallikuvassa voi olla luonnollista kulumista auringonvalosta tms.

Tässä setissä kuitenkin ero oli huikea omistamiini kopioihin, jälki oli paljon tarkempaa ja parempaa. 

Tälläisten asioiden lisäksi voin omasta kokemuksesta kertoa myös, että kopioiden kanssa kannattaa tarkkailla esimerkiksi puuttuvia elementtejä. Yhdessä kopiossani oli esimerkiksi kanjista lähtenyt yksi kirjain reunasta ja kuvaa oli korjailtu jälkikäteen niin, että sen huomasi selvästi. 

Lopuksi vielä muutamia lisäkuvia:






keskiviikko 23. joulukuuta 2015

Tarina: Joululahjat

Toinen osa tarinoista, jotka on luotu yhdessä blogin lukijoiden kanssa. Heidän heittelemänsä adjektiivit on laitettu tarinaan annetussa järjestyksessä. Tämä tarina on puolestaan vähän lähempänä Joulu-teemaa.  
Toivottavasti pidätte~
_____________________________________ 



Joululahjat

Tulisella Weedillä oli huolia, sillä valoisa joulu kolkutti jo ovella eikä hänellä ollut lahjan lahjaa kylmille pennuilleen. Ylipäällikön äkkipikainen velvollisuus oli vienyt kaiken hänen huomionsa eikä hän ollut huomannut laisinkaan ajan kulumista. Weed oli tunnettu monista mutkikkaista taidoistaan, mutta jopa tälläinen tehtävä oli hänelle haasteellinen. Niinpä hän olikin päättänyt kysyä apua mahtavilta apureiltaan, jotka olivat aina valmiina auttamaan häntä. Weed pyysi puheilleen ystävänsä: aberrantin Rocketin, terävän Sasuken, kaksimielisen Jeromen ja seikkailunhaluisen Hiron.  Jokaisen oli määrä keksiä iso lahja yhdelle hänen pennuistaan.

Ensimmäisenä matkaan lähti Rocket, joka suunnisti keltaiseen kaupunkiin.
" Ihmisillä on idiootteja lahjoja vaikka kuinka paljon, kyllä niistä liikenee yksi karvaiselle Siriuksellekin!" Hän tuumi tutkaillessaan mitä mustempien liikkeiden ikkunoita. Lopulta hän iski katseensa mädäntyneeseen pehmonalleen, joka oli pian hänen matkassaan, kiitos hänen mielenkiintoisten jalkojensa. Perään törkeyksiä huutelevalla, haisevalla myyjällä ei ollut mahdollisuuttakaan häntä vastaan.

Sasuke puolestaan suuntasi lentävään metsään, sillä hän tiesi, että paras lahja tyhmälle Rigelille oli hölmö jänis. Sasuke ei kuitenkaan ollut kummoinen metsästäjä, joten jäniksen sijaan hän sai metsästettyä ainoastaan limaisen oravan.

Jerome oli varsin varma taidoistaan ja hän aikoi antaa  oikeudenmukaiselle Orionille kaikista märkiintyneimmän lahjan ikinä.  Hän aikoi antaa Orionille kuolaavia yksityistunteja taidoista, joita oli oppinut omassa lupsakassa koulutuksessaan. Niistä olisi varmasti apua kasvavalle päällikön pojalle.

Myös Hiro oli varsin selvillä siitä, mitä hassu Bellatrix kaipasi jouluksi. Miksei olisi? Tiesihän hän mitä kaikki leikkaavat naaraat kaipasivat eniten elämässään ja se oli outo, kiero uros rinnalleen. Niinpä Hiro aikoi antaa Bellalle lahjaksi odottamattoman Andyn.

Tyytyväisinä lahjoihinsa lullapulla nelikko palasi nopean ylipäällikkönsä luokse ja pelastivat joulun.

Seuraavana vuonna Weed kuitenkin aikoi hankkia lahjat itse.